Friday, April 11, 2008

讨厌的PuDu车站

这次就真的是我第一次自己独自一个人到pudu搭巴士了。。。
前几次都有人陪我的。因为那边很杂,我不喜欢去那里。
外劳多,香烟味多,汽车的浓烟多,“无聊人”又多。。真难顶
最讨厌的就是那些在旁边拉顾客的售票员。。他们会在你耳边大哄,不理他们,他们就会骂你!!什么人来的~Hohh!!
这一次呢又有讨厌的事了。。首先,先来个女姑。。她递了一个类似护身符的东西给我说:“小姐你今天很漂亮啊,这个是给你的。。”
walao!还会“卖口乖”叻!
我拒绝了她说我不要(因为我知道要给钱的)。。
但她还是硬硬地把东西往我这里塞,说:“给你的给你的,我是师傅来的!”。。过后就开始挖她的包包找笔记本要我写下名字付钱叻~真过分。。。
我弟弟之前已试过这种情况了,结果给女姑骗了二十元!!回到家就后悔到半死。。
所以,我不会再相信你们的了!!
再来。。。当我下到platform时又来一个和尚又要我捐钱!
天啊,我哪个部份像富家女啊!!!酱爱要我捐钱!!
我又拒绝了那和尚。他本来还要继续纠缠我的,可是他注意到我戴着一个十字架的项链,所以就放过我了。。
咦!我这才想到为什么我刚才不把那十字架拿给那女姑看,那她就不会继续纠缠我了吧。。呵呵~
还有,有朋友告诉我,如果他带十字架项链就会被父母挨骂。。
喂,那你可以说是因为巴士站有很多佛徒一直要你捐钱所以就戴着十字架咯~这样他们才不会要骗你钱啦。。哈哈!够劲吧这借口~嘻!

这个就是我漂亮的十字架项链咯!嘻嘻

5 comments:

Anonymous said...

wakakaka~wan donate zhao donate ler...donate sincerely mer~dowan mei walk away ler...sei sopoh...it does not matter whether are they going to cheat you or whatsoever, at least you've make a good deed on your half mer~ =)

GREEDY DOU SEI!!

~* [STARR] *~ said...

walao.. maybe u do look like a rich person.. hahaha..

actually dun giv them anything lar... just walk away, coz they're all fakers. really, they juz wanna make money, lagi wanna mempermainkan ppl's kind heartness.. haih..

JessieLinHuiLi said...

melv!!!u can read my blog wehh!!!hehe...
yaya...rite...if i wanna donate i ll donate with whole of my heart sincerely and to the exact organization~is important to differentiate between false n true in kl as here got some many ppl asking donation all along the street~

starr...i agree with..those ppl like to play ppl sincere heart~
so must be careful to all of u out thr yoo~

Anonymous said...

Wah . . Your Necklace really Nice wor. . .hahah .. so useful de . . .waakakaka . . just like A holy thing protect an Angel . . froM Eddy^^

JessieLinHuiLi said...

yeayea...jessie lin choose de thing sure nice de la!!kaka...
tel u one more thing~
da necklace can take out bcum two de tim~
it got two part de~
so can make two necklace~hehe...
tats y i bought it~